تبليغاتX
کلک مهر - هر روز متناقض تر از دیروز!

دختران ایرانی نازترین عکسهای ایرانی

عکسهای خفن ایرانی

عکسهای خفن ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

نازترین عکسهای خارجی

عکس های خارجی

کلیپ عکسهای خفن ایرانی های ایرانی

کلیپهای ایرانی


کلک مهر

یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم

عنوان این متن را بر وزن شعار تجاری معروف یکی از شرکت های ارتباطاتی ایران انتخاب کرده ام:

"هر روز بهتر از دیروز"

اما این بار باید اعلام کنیم که "هر روز متناقض تر از دیروز!!!"

درست همین یک ماه پیش بود که به داروخانه ای مراجعه کردم و طبق عادت معهود بروشورهای تبلیغاتی داروهای جدید وارد شده به ایران را که هنوز مورد تایید وزارت بهداشت هم قرار نگرقته است از روی پیشخوان برداشته و شروع به مطالعه کردم.

آن بروشور را در کتابخانه ام آرشیو نمودم.

با چه آب و تابی از فوائد فراوان! مصرف سلنیوم به عنوان یک "Nurition Supplement" نام برده و نقش بی بدیل آن را به عنوان یک آنتی اکسیدان و "Radical Scavenger" در پیش گیری از وقوع سرطان مورد تاکید قرار داده بود.

و حالا باید با کمال تعجب از آغاز دور جدید مطالعات برای بررسی آثار مخرب مصرف سلنیوم بر روی سیستم ایمنی مطلع شوم در حالی که در این بروشور تاکید شده بود سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

نمی دانم واقعا چه باید بگویم؟

به کدام ساز پژوهشگران ارجمند و همکاران گرامی باید رقصید؟

به کدام سخنشان باید اعتماد کرد؟

خلاصه به قول لنین "چه باید کرد؟!"

به قول یکی از اساتیدم جناب آقای دکتر استکی تنها می توانم بگویم دنیای "Science" یک دنیای کاملا مبهم است و بسیاری از اوقات نباید یافته های "Experimental" را با قطعیت بیان نموده و پذیرفت.

Some Supplements

محققان با رد تاثير بعضي مکمل هاي ويتامين بر سلامتي نسبت به مضر بودن آنها هشدار داده اند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بررسي 67 تحقيق مختلف بر تاثير مصرف مکمل هاي ويتامين نشان داده است، مصرف آنتي اکسيدان‌ها نه تنها باعث طول عمر نمي شود که در خيلي موارد مرگ زودهنگام افراد را هم در پي دارد.

محققان دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک مي گويند مصرف مکمل هاي ويتامين هاي آ و اي در روند طبيعي سيستم ايمني بدن تداخل مي کند.

در اين حال به گفته اين محققان، مصرف بتا کاروتن، ويتامين آ و ويتامين اي احتمال مرگ را افزايش مي دهد.

علاوه بر مکمل‌هاي عنوان شده، بررسي هاي اين محققان شامل ويتامين سي و سلنيوم هم بوده است.

پيش از اين تصور مي شد اين مکمل ها به خاطر خواص آنتي آکسيداني که دارند، مانع از آسيب راديکال هاي آزاد به سلول هاي بدن مي شوند.

از راديکال هاي آزاد به عنوان علت بروز بيماري هايي مانند انواع سرطان و بيماري‌هاي قلبي نام برده مي شود.

در اين مطالعه نتيجه تحقيقات مختلف بر روي 233 هزار نفر بررسي شده است. اين گروه از افراد شامل افراد بيمار و افراد سالمي بوده است که مکمل هاي ويتامين مصرف مي‌کرده‌اند.

محققان دانمارکي پس از مطالعات خود به اين نتيجه رسيدند مصرف مکمل هاي ويتامين آ خطر مرگ را شانرده درصد افزايش مي دهد. اين رقم براي بتاکاروتن هفت درصد و ويتامين اي چهار درصد است.

به گفته محققان، تحقيقات بر روي مصرف مکمل هاي ويتامين سي هيچ تاثيرمنفي يا مثبتي ندارد. در اين حال، آنها خواستار مطالعه بيشتر بر مصرف اين ويتامين و سلنيوم هستند.

وزارت بهداشت بريتانيا هم از شهروندان خواسته است به جاي مصرف مکمل هاي مصنوعي ويتامين ها، نياز خود به ويتامين هاي مختلف را از راه تغذيه برطرف کنند.

 

+نوشته شده در جمعه سی ام فروردین 1387ساعت23:20توسط یاری از یاران مصدق | |